Curriculum

cielos

I’m a graphic designer, a graduate of Visual Communication Institute Prodiseño (http://www.prodi.com.ve/) in 1995. My first real job was in the magazine Estampas in 1997, remained there until 1999. For the new millennium I started working in the newspaper El Nacional, I started as a designer diary, then I went on to design magazines, where you work in Primicia, Internet World, Todo en Domingo and the Guía Web, this year and a half I worked there design the internal pages of each publication, special editions and anniversaries thereof. For reasons of crisis in the country I was transferred to the marketing department where I grew professionally, first as a designer, coordinator and finally as Art Director the mark of daily, my work is focused primarily on creating campaigns for different products El National, in charge of the 2 major company events, the anniversary celebration, a wingspan event in the country, 45,000 people were invited and the presence of guests 6000-8000 was estimated, graphically produced the event, the second largest was La Preventa, which also coordinated all the graphical part of that experience won two international awards:

1st. place. Annual International Competition Newspaper Marketing Association (INMA). Category: Newspaper Research / Data Books and Media Packets, in block daily circulation between 75000-300000 copies.
May 2005.

2er. place. Annual International Competition Newspaper Marketing Association (INMA). Category: Newspaper Research / Data Books and Media Packets, in block daily circulation between 75000-300000 copies.
May 2006.

They were important years in my career as a graphic designer. The third and major project was designed the brand identity manual El Nacional, I organized the products and how to display the business, we made brand architecture. In the year 2005 I was awarded the prize for employee of the year for all the work done.

After this great experience I decided to retire from the middle and I started working freelance, it lasted three years, which will service the Santillana Group, Kimberly Clark Venezuela, Petrocedeño, magazine Imagen, magazine Contrabando, guide through selection Venezuela to the Beijing 2008 Olympics and in 2006 I partnered with 2 great friends and assemble magazine Marcapasos, magazine chronicles, she went out every two months, 6 issues we take to the street, a book and two awards went pacemaker from a print magazine to the world 2.0, is now http://revistamarcapasos.com/, I’m not part of the magazine, I retired in 2013. In 2009 I used again in Estampas of the newspaper El Universal. I started as coordinator Estampas Larense magazine, magazine only comes out in the region. After a while there I was promoted as Art Director magazine, in charge of a team of 5 designers and 2 coordinators. I organized the weekly news magazine, I was aware of the information to be uploaded to the website (www.estampas.com), I planned and designed the anniversary editions, to art direction, I designed the brand identity manual with Jessica Aharonov, until September 20, 2014 when he resigned to move the city of Miami, Florida where hopefully touch me as interesting as I have done until now challenges.

Soy diseñadora gráfica, egresada del Instituto de Comunicación Visual Prodiseño (http://www.prodi.com.ve/) en el año 1995. Mi primer trabajo serio fue en la revista Estampas en el año 1997, allí permanecí hasta el año 1999. Para el nuevo milenio comencé a trabajar en el periódico El Nacional, empecé como una diseñadora del diario, luego me pasaron a diseñar revistas, donde trabaje en Primicia, Internet World, Todo en Domingo y la Guía Web, en este año y medio que trabajé allí diseñe las páginas internas de cada publicación, ediciones especiales y aniversarios de las mismas. Por razones de crisis de país me trasladaron al departamento de mercadeo donde crecí profesionalmente, primero como diseñadora, coordinadora y finalmente como jefe de arte llevando la marca del diario, mi trabajo se concentraba básicamente en crear campañas de promoción de los diferentes productos de El Nacional, encargada de los 2 grandes eventos de la compañía, la fiesta Aniversaria, un evento de embergadura en el país, se invitaban a 45.000 personas y se estimaba la presencia de 6.000 a 8.000 invitados, se producía gráficamente todo el evento, el segundo más grande era la Preventa, donde igualmente coordinaba toda la parte gráfica de esa experiencia ganamos 2 reconocimientos internacionales:

1er. lugar. Competencia Anual de International Newspaper Marketing Association (INMA). Categoría: Newspaper Research/Data Books and Media Packets, en el bloque de diarios con circulación entre 75.000 – 300.000 ejemplares.
Mayo 2005.

2er. lugar. Competencia Anual de International Newspaper Marketing Association (INMA). Categoría: Newspaper Research/Data Books and Media Packets, en el bloque de diarios con circulación entre 75.000 – 300.000 ejemplares.
Mayo 2006.

Fueron años importantes en mi carrera como diseñador gráfico. El tercer y gran proyecto fue el levantamiento de marca de El Nacional, organizamos a los productos y la manera de visualizar el negocio, hicimos arquitectura de marca y manual de estilo gráfico. En ese año del 2005 me otorgaron el premio del empleada del año por todo el trabajo realizado.

Después de esta gran experiencia tomé la decisión de retirarme del medio y empecé a trabajar freelance, así transcurrió 3 años, donde le preste servicio al Grupo Santillana, Kimberly Clark Venezuela, Petrocedeño, la revista Imagen, revista Contrabando, guía de medio de la selección venezolana a las Olimpíadas Beijing 2008 y en el año 2006 me asocié con 2 grandes amigas y montamos la revista Marcapasos una revista de crónicas, salía a la calle cada 2 meses, sacamos 6 números a la calle, un libro y 2 premios, marcapasos pasó de ser un revista impresa al mundo 2.0, ahora es http://revistamarcapasos.com/, ya no soy parte de la revista, me retire en el 2013. En el año 2009 me emplee nuevamente en Estampas de el diario El Universal. Comencé como coordinadora de la Estampas Larense, revista que sólo sale en la región. Después de un tiempo allí ascendí como Jefe de Arte de la revista, encargándome de un equipo de 5 diseñadores y 2 coordinadoras. Organicé la información semanal de la revista, estaba pendiente de que la información de la revista que se cerraba y subía a la página web (www.estampas.com), planeaba y diseñaba las ediciones aniversario, hacia dirección de arte, monté el manual de uso de la marca con la diseñadora Jessica Aharonov, hasta el 20 de septiembre de 2014 cuando renuncié para mudarme la ciudad de Miami, Florida donde espero que me toquen retos tan interesantes como lo he hecho hasta ahora.

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